Skip to main content

Automatisk download af køre/hviletidsdata sparer tid, penge og giver overblik. Det fortæller Steen Hagemann fra Kristian Rytter Transport. Før tømte virksomheden data manuelt fra biler og chauffører. I dag foretager en boks i bilerne en fuld download af data, som bliver gemt, analyseret og kan følges i realtid.

”Nu kan jeg med fred i sindet læne mig tilbage og sige: Der er styr på det,” siger Steen Hagemann fra Kristian Rytter Transport. Tidligere var der også styr på det, men på den besværlige måde, når der skulle hentes data fra biler og chauffører.

Chaufførerne skulle forbi kontoret hver 20. dag og have tømt chaufførkortet.

”Og hvis det var helt korrekt, så skulle vi ud hver 60. dag og udlæse data fra bilerne. Det tager i snit 20 minutter pr. bil. Det slipper vi for nu, og det er den første mærkbare og helt håndgribelige værdi af det automatiske download,” fortæller Steen Hagemann.

Tachografen kommunikerer med et korthotel i Esbjerg og sender data hjem til GSGroups server ved hjælp af en boks fra GSGroup i lastbilen. Derfra går informationerne videre til Tungvognsspecialistens datacenter, hvor de bliver gemt og analyseret. Dataene kan følges i realtid, og vognmanden får automatisk tilsendt overtrædelsesrapporter på mail.

”Vi ved at dataene er, hvor de skal være. Vi kan logge på og se, om der er chauffører, der kører til kanten eller over kanten og få fat på dem med det samme. Og før bøderne, de vælter ned over hovederne på os. I forhold til den gamle måde, så kan det ikke hjælpe noget at komme til en chauffør med en overtrædelse, der er sket for tre måneder siden. Han kan jo ikke huske hvorfor. Det kan vi fange nu.”

Det var nemt at komme på systemet. En tekniker fra GSGroup monterede en boks i bilerne, en enkelt plug and play-løsning, som klikkes i tachografen.

”Det tog ikke ret lang tid at få op at køre for os. jeg tror det tog 10 minutter pr. bil at montere boksen, fra han lukkede fordøren op, til han var ude af den igen,” husker Steen Hagemann.

På sigt giver boksen muligheder for at bruge data. Blandt andet til flådestyring.

”I stedet for at jeg skal ringe til en chauffør og spørge, hvor langt varerne er, så kan jeg lige, mens jeg har kunden i røret, finde ud af, hvor chaufføren er. Det er af værdi, at vi kan se, hvor bilerne er, og hvem chaufføren er. Og det giver et godt overblik,” mener Steen Hagemann.

Vil du vide mere om løsningen?

Så er du velkommen til at kontakte:

David Hansen
Key Account ManagerT: +45 76134444
M: +45 92820022Mail: david.hansen@gsgroup.dk

designrus

Author designrus

More posts by designrus

Leave a Reply


    Sign up for our mailing list

    Receive news and product information

    We never share your email address with any third party.
    You can easily unsubscribe at any time.
     Terms and conditions.

    This will close in 0 seconds

    Vil du vide mere?

    Ring til David Hansen
    Area Sales Manager
    på tlf. 9282 0022 eller udfyld skemaet,
    så kontakter jeg til dig.

      This will close in 0 seconds

       

      Haluatko tietää enemmän?

      Soita: Tiia Kaukolampi
      Myyntipäällikkö
      puh.+358 231 0000
      Tai täytä lomake,
      niin otan yhteyttä sinuun.

        This will close in 0 seconds

         

        Vil du vite mer?

        Ring til Silje Aafos Tetlivold
        Område Salgsleder
        på tlf. +47 22 00 40 00
        eller fyll ut skjemaet, så tar jeg kontakt med deg.

          This will close in 0 seconds

          Would you like to know more?

          Call Silje Aafos Tetlivold
          Area Sales Manager
          Phone +47 22 00 40 00 or fill out the form,
          and I will get in touch with you.

            This will close in 0 seconds

             

            Vill du veta mer?

            Ring til Magnus Rindestrand
            Key Account Manager
            på tlf. +46 730 239698 eller fyll i formuläret,
            så kontaktar jag dig.

              This will close in 0 seconds